Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie i akceptujesz politykę prywatności.
Nowości
Nasze hity!
Najnowsze wpisy na blogu
Potreningówki - najlepsze odżywki potreningowe - Sklep Pafoscan.pl
Po treningu

Jest 1 produkt.

Widok boksowy
Widok boksowy 2
Widok listy
Widok listy 2
Widok katalogu

Aktywne filtry

Najczęstsze błędy po treningu

Osoby początkujące, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningiem i aktywnością fizyczną bardzo często po treningu, popełniają różnego rodzaju błędy. To, co robimy po treningu w kontekście poprawy naszej formy i tężyzny fizycznej, ma bardzo ważne znaczenie, ponieważ od tego zależy czy wykonana na treningu praca przyniesie nam oczekiwane rezultaty. Dlatego po treningu powinniśmy wystrzegać się najczęstszych błędów.

Brak ćwiczeń rozciągających i rozluźniających mięśnie

Ćwiczenia rozciągające statyczne i rozluźniające mięśnie możemy zaliczyć do całości treningu i rozpocząć ich wykonywanie po treningu, w momencie, kiedy zakończymy właściwą część treningu. Pamiętajmy, aby rozciąganie statyczne odbywało się po treningu, a nie przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Rezygnacja z posiłku po treningu

Rezygnacja z posiłku po treningu to sytuacja pod wieloma względami niekorzystna i nie powinniśmy praktykować tego typu metod. Posiłek spożywany po treningu ma za zadanie dostarczyć odpowiedniej ilości makroskładników pokarmowych (węglowodanów i białka) tak, aby zapewnić organizmowi optymalne warunki do regeneracji.

Trening skończony — czas na obżarstwo

Obżarstwo po treningu i spożywanie nadmiernej ilości kilokalorii również nie jest właściwym postępowaniem. Szczególnie kiedy zależy nam na utrzymaniu lub zmniejszeniu masy ciała, nie powinniśmy po treningu przesadzać z ilością przyjmowanego jedzenia.

Brak nawodnienia

Tak samo, jak spożycie posiłku po treningu również przyjęcie odpowiedniej ilości płynów po treningu powinno należeć do naszych priorytetów. Nawadnianie się w trakcie i po treningu pozwoli nam na utrzymanie należytej homeostazy naszego organizmu.

Co jeść po treningu

Posiłek po treningu właściwie nie powinien różnić się od pozostałych spożywanych przez nas w ciągu dnia pokarmów. Po treningu powinniśmy bazować na produktach dostarczających różnego rodzaju węglowodanów i białek z mniejszym udziałem tłuszczy, tak aby przyjmowane po treningu pożywienie nie było ciężkostrawne.

Regeneracja po treningu

Właściwa regeneracja po treningu to kluczowy aspekt towarzyszący staraniom nad poprawą naszej formy. Musimy pamiętać o tym, że wykonywanie ciężkiego treningu wymaga zadbania o odpowiednią regenerację organizmu po treningu.

Zakwasy po treningu

Zakwasy po treningu to potoczne określenie stanu, który występuje po wykonaniu intensywnego treningu. Trening prowadzi do nagromadzenia się w naszych mięśniach różnych związków, które zaburzają równowagę kwasowo-zasadową naszego organizmu. Dlatego po treningu możemy odczuwać ból i dyskomfort mięśni jednak główną przyczyną takiej sytuacji są mikrouszkodzenia włókien mięśniowych, do których dochodzi podczas treningu.