Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie i akceptujesz politykę prywatności.
Lecytyna - na pamięć i koncentrację

Lecytyna - na pamięć i koncentrację

Lecytyna - skład

Lecytyna(fosfatydylocholina) ze względu na budowę zaliczana jest do grupy fosfolipidów czyli związków, które są połączeniem glicerolu, kwasów tłuszczowych oraz kwasu fosforowego, do którego w przypadku lecytyny przyłączona jest cholina. Zatem lecytyna składa się z wyżej wymienionych komponentów, a także w zależności od pochodzenia zawiera związki inozytolu, aminokwasy oraz fitosterole. 

Lecytyna źródła

Lecytyna jest obecna w wielu produktach spożywczych zarówno roślinnych jak i pochodzenia zwierzęcego. Do bogatych źródeł lecytyny możemy zaliczyć żółtka jaj, nasiona soi, rzepak oraz słonecznik oraz oleje z nasion tych roślin. Lecytyna obecna jest również w podrobach i rybach. 

Lecytyna jak działa

Lecytyna jest związkiem o fundamentalnym znaczeniu dla ludzkiego organizmu ponieważ fosfolipidy wchodzą w skład każdej komórki ciała. Lecytyna jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania 
w szczególności układu nerwowego i mózgu ponieważ buduje osłonkę mielinową neuronów. Tym samym lecytyna wpływa pozytywnie na pamięć i koncentrację.   

Lecytyna jak przyjmować

Lecytyna w formie preparatów występuje pod postacią kapsułek, które zazwyczaj zawierają około 1000 mg lecytyny. Lecytyna może być przyjmowana pomiędzy posiłkami jednak lepszym rozwiązaniem będzie stosowanie lecytyny wraz z pokarmem. Dobowa dawka lecytyny powinna mieścić się w przedziale od kilkuset do 2000 miligramów.  

Jak długo brać lecytynę

Lecytyna jest powszechnym składnikiem pożywienia dlatego odpowiednia dieta powinna pokryć nasze dobowe zapotrzebowanie na ten składnik.

W przypadku kiedy korzystamy dodatkowo z preparatów, w skład których wchodzi lecytyna wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie aby przyjmować lecytynę przez dłuższy okres czasu lub nawet w ciągłej suplementacji u zdrowych osób. 

Rodzaje lecytyny

Lecytyna może być pozyskiwana z wielu różnych źródeł. Najczęściej jako surowiec, z którego otrzymywana jest lecytyna wykorzystuje się soję, rzepak oraz słonecznik. Lecytyna jako preparat w zależności od użytego do produkcji komponentu charakteryzuje się nieco odmiennym składem i profilem kwasów tłuszczowych. 

Lecytyna działania niepożądane

Lecytyna przyjmowana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi jej stosowania określonymi przez producenta danego preparatu u osób zdrowych nie powinna powodować działań niepożądanych.

Lecytyna przyjęta w nadmiernej jednorazowej dawce może powodować nudności. Należy także pamiętać, że lecytyna może wpływać na metabolizm niektórych leków.   

W aptekach można dostać różne suplementy z lecytyną. Suplementy z lecytyną są dostępne w formie płynnej, rozpuszczalnych tabletek lub w kapsułkach. Sama postać produktu nie jest tak istotna, jak zawartość substancji czynnej, czyli lecytyny.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów:

    Zostaw komentarz